אברהם ובחירתו של ישראל

בחירתו של ישראל מהווה שלב מרכזי להגשמת הגאולה. אלוהים בחר באברהם וניתק אותו מכל מה שהיה מזהה אותו לפני קריאתו. כלומר ממולדתו, ממשפחתו, מתרבותו. ניתוק זה מהאנושיות הישנה שאברהם ירש מהאדם היה תנאי כדי להוליד דרכו זרע אנושי חדש. ישראל היה הזרע הזה המיועד לקבל את הגאולה האלוהית ולמסור אותה לשאר האנושות: ויאמר יהוה אל-אברם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל-הארץ אשר אראך. (בראשית יב', א') ישראל הפך להיות הצינור המעובד מחומר הגלם האנושי דרכו אלוהים רוצה להתבטא, להאיר, להושיע ולשפוט. ישראל מהווה כמו הגוף הארצי של האלוהות, שגרירה, המראה בה העמים חושפים את יסוד נשמתם. ישראל נבחר כדי להיות האמצעי דרכו הבורא רוצה לשקם את היחס השבור לזולת מאז חטא האדם. ישראל הפך להיות הזולת של הגויים, ידו של אלוהים שהושטה לבני האדם כדי להחזיר אותם אליו ואחד אל השני: (…) ואגדלה שמך והיה ברכה (…) ונברכו בך כל משפחות האדמה. (בראשית יב' ב', ג') הגוי או העם המסכים לברכה שאלוהים בחסדו מציע לו בחינם דרך שגרירו, ישראל, יקבל אותה בשלמותה. מי שמסרב לקבל את השגריר דוחה איפוא את אלוהים ואת גאולתו. הוא נשאר כך תחת הקללה שנכפתה על האדם. כל עם, כל משפחת האדמה, כל גוי ישפט בזמנו בהתאם לכוונתו ולמעשיו שמתגלים ביחסם כלפי ישראל: ואברכה מברכיך ומקללך אאר(…) (בראשית יב' ג') ברית הגאולה עם אברהם גאולת ישראל והבטחת הגאולה לעולם שהיא נושאת כלולה בברית שניכרתה עם אברהם ועם שני האבות הנוספים, יצחק ויעקב. הברית עם אברהם מתאפיינת בשתי תכונות יסודיות: היא ברית עולם וללא תנאי. הברית עם אברהם היא ברית עולם, כלומר בתוקף כל עוד עולם זה קיים: והקמתי את בריתי ביני ובינך ובין זרעך אחריך לדרתם לברית עולם להיות לך לאלהים ולזרעך אחריך. (בראשית יז', ז') כה אמר יהוה אם לא בריתי יומם ולילה חקות שמים וארץ לא שמתי. גם זרע יעקוב ודוד עבדי אמאס מקחת מזרעו משלים את זרע אברהם ישחק ויעקב כי אשיב את שבותם ורחמתים. (ירמיה לג' כה-כו') התכונה היסודית השנייה היא שהגשמת הברית עם אברהם הינה ללא תנאי כי אלוהים נשבע בשמו שהיא תתגשם: בי נשבעתי נאם יהוה (…) כי ברך אברכך… (בראשית כב', טז', יז') שלושה פנים לברית עם אברהם הברית עם אברהם מכילה שלושה פנים: א. ברכת ישראל והתרבות זרעו ואעשך לגוי גדול ואברכך ואגדלה שמך והיה ברכה. (בראשית יב' ב') ב. מתן ארץ ישראל ונתתי לך ולזרעך אחריך את הארץ מגורך את כל ארץ כנען לאחזת עולם. (בראשית יז' ח') ג. בחירת ישראל ככלי לגאולת האנושות ואברכה מברכיך ומקללך אאר ונברכו בך כך משפחות האדמה. (בראשית יב' ג') הברית עם אברהם פותחת, דרך ישראל, שער אל השמיים ופותחת לאלוהים שער אל העולם הזה שהודח ממנו. מאז, הגאולה מותנית בברית עם אברהם ובהגשמת שלושת הפנים שלה. פנים אלה הפכו להיות לפיכך מטרות ההתקפה העליונות של השטן, כלומר: להשמיד את עם ישראל, לגנוב את ארצו, לגזול את בחירתו ממנו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה היסטוריה, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s