הגאולה הניצחית

הגאולה הניצחית היא התגלות העולם המושלם שאלוהים ברא בראשונה ושכבר קיים במציאותו. בסוף הזמנים, אחרי הדין האחרון, העולם האלוהי יחליף את העולם הזה. בני האדם שבחייהם אהבו את אלוהים ואת הטוב פניהם יתקבלו בו בברכה. העולם של הגאולה הניצחית הוא בצלם ההרמוניה האלוהית. הנבראים חיים בה עם הבורא באושר שאין לתאר. מספר שמות מתאימים לכנות את עולמה של הגאולה הניצחית: עולם האלוהים, גן עדן, מלכות השמיים, עולם הבא או, פשוט, השבת. כדי לתאר את עולם הגאולה הניצחית, לשוננו האנושית נכה ויכולה בקושי להביע תרשים דל ממנה. עולם הגאולה הניצחית הינו עולם של שלווה ושל אושר שאי-אפשר לבטא. אין בו מוות, דמעה, סבל, מחלה, ושום צורה של רוע (ישיעה כה' ח'). יהוה הוא שם השמש והאור (ישיעה ס' יח'-כ'), הזמן הוא הניצחיות. עולם הגאולה הניצחית הוא גם טבע שמיימי. הוא הגן עדן, מלא שפע שלא יתואר של כל-עץ נחמד למראה וטוב למאכל ועץ החיים בתוך הגן (בראשית ב' ט'). העולם שלנו, בשפע הרב של המינים שבו, נותן לנו תמונה של עולם השמיים די מעוותת אבל אמיתית. אולם הצמחייה בעולם האלוהי היא מתכונה אחרת לחלוטין מתכונת הצמחייה שבעולם הזה. לא-יתום פריו של עץ-המאכל ולא-יבול עלהו (יחזקאל מז' יב'). הטבע השמיימי מושקה בכל מקום על-ידי נהר של מים חיים היוצא מבית יהוה (יואל ד', יח'). עולם הגאולה הניצחית הוא, ממבט אחר, מקדש וארמון. במרכזו נמצא כיסא אלוהים רם ונשא (ישעיה ו' א'). הוא עומד מעל רקיע כעין הקרח וכמראה אבן הספיר (יחזקאל א' כב', כו'). לבוש האל לבן כשלג (דניאל ז' ט'), בהיר משמש, אך אף פעם לא מסנוור. שולי הלבוש האלוהי ממלאים את ההיכל (ישעיה ו' א'), כלומר שהם ממלאים את כל המלכות, וממלאים את כל הבריאה. כל מה שנדיר ויקר בעולמנו, מחודש על-ידי האש האלוהית, מהווה בגאולה הניצחית את החומרים הרגילים: אודם, יהלם, תרשיש, שוהם, ישפה, ספיר, נופך, ברקת וזהב (יחזקאל כח' יג'). החומר קיים בשמי-אלוהים, אבל לא גס כמו בעולמנו, אלא הוא עדין כרוח, נוצץ כמעשה לבנת הספיר וכעצם השמיים לטוהר (שמות כד' י'). מראהו כמראה הקשת בענן, דמות כבוד-יהוה (יחזקאל א' כח'). החומר השמיימי לא מונע מהיצורים ומהאור לעבור. ירושלים תתהפך כליל לתכונות שמימיות ותהיה כיסא מלכותו של אלוהים. היא תהיה בנויה מאבני פוך, מיוסדת בספירים, עם שמשות ושערים לאבני אקדח, וכל גבולותיה לאבני-חפץ (ישעיה נד' יא-יב'). כל איבה תעלם מהטבע, שום דבר רע לא יהיה קיים בו, הרמוניה ואחווה ישלטו בכל רובדיה: וגר זאב עם-כבש ונמר עם-גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדיו ונער קטן נהג בם: ופרה ודב תרעינה יחדיו ירבצו ילדיהן ואריה כבקר יאכל-תבן: ושעשע יונק על-חר פתן ועל מאורת צפעוני גמול ידו הדה: לא-ירעו ולא-ישחיתו בכל-הר קודשי כי-מלאה הארץ דעה את-יהוה כמים לים מכסים: (ישעיה יא', ו-ט') החיים בעולם של הגאולה הניצחית הם רק משחקי אהבה ושמחה, מלאים מתיקות, חום ורגש. לא נמצאים בו שום צל של קינאה, תחרות או שינאה. כל אחד אוהב את אחיו כמוהו, מפני שהוא אכן הבט אחר של עצמו. ההתבטאויות השמיימיות הן רק זימרה והלל בהן כל אחד שייך למקהלה ומשתתף בביצוע הכללי להשמעת הצלילים וההרמוניות הנעימים ביותר. חשים שם את הטעמים הכי בשומים, הצבעים והצורות הכי מקסימים, הבשמים הכי ריחניים, התחושות הכי ערבות הנובעות מכל הבריאה ומהיצורים הכי יפים והכי חינניים שאפשר לדמיין עלי אדמות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה הקדמה, עם התגים , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s